Mesaj catre cei ce ne conduc


Inca un post, pe aceeasi tema. Se pare ca am inspiratie azi. Aseara am stat si am realizat un aspect. Noi, ca popor, nu cred ca suntem cei mai hoti, sau cei mai lenesi , sau cei mai isteti, sau cei mai muncitori, sau cei primitori. Sunt altii mai decat noi in toate domeniile. Noi, ca neam, cred ca suntem descurcareti. Suntem adaptabili. Ca orice alte natii de pe lume, suntem lenesi cand e cazul, suntem muncitori cand suntem motivati, suntem corecti cand e cazul. Asta este parerea mea. 

Noi , cei care am ramas in romania, ne-am adapatat. Bine, nu chiar toti. Unii nu suntem chiar asa de adaptabili. Dar cei care fura, trag chiulu’ de la munca, fac smecherii, sau smenarii, fura, inseala si toate din categoria asta, sunt doar cei adaptati.

Deci nu blamez poporul. Romanii s-au adaptat. 

Insa, ne-am adaptat la un sistem. Sistem creat de-a lungul timpului. Comunismul, lunga perioada de dictatura, ajutata de perioada care a urmat dupa, de haosul creat, de lipsa de adevarati lideri, de hotia practicata la cele mai inalte nivele, aceste lucruri au dus la ce vedeti azi. Singura noastra vina, este ca suntem toleranti, si ca nu facem nimic pentru a indrepta lucrurile. Suntem adaptabili atat de tare, incat nu incercam sa schimbam, noi ne adaptam.

De abia acum incepe articolul propriu zis. Pana aci am vrut sa scot in evidenta faptul ca eu gasesc clasa politica vinovata de situatia romaniei.

Acum, dragilor, vreau sa va spun, ca eu, copil fiind , mai citeam. Si pe la 12 anisori asa, cand eram influentabil, citeam ce imi pica in mana. Tatal meu a avut grija sa citesc multe carti, ca de obicei el imi recomanda. Si am citit multe carti de aventuri, am citit capa si spada, expeditii, weestern ….Karl May, Dumas, Zevaco, Paul Feval…. bun …. si intr-o carte, si anume Capitanul Hatteras, de Jules Verne, exista o faza care m-a marcat la momentul acela.

Eroul principal, Hatteras, este intrebat , daca nu s-ar fi nascut englez, ce ar fi vrut sa fie. Si raspunsul vine clar : daca nu m-as fi nascut englez, as fi vrut sa fiu engez. 

Mintea mea de copil, a inregistrat, si ajutat cum am zis de tatal meu sa si inteleg cartile, luam lucrurile bune de acolo. Am preluat si acest crez , sa ii spunem. De la 12 ani, am trait cu acest crez, ca daca nu as fi fost roman, as fi vrut sa fiu roman.

Si acum, mesajul propriu zis. 

Stimati politicieni, de acum si de atunci, dinainte si de dupa, tineri sau batrani, de stanga sau de dreapta, de centru sau de mijloc sau ce centru stanga sau de care sunteti voi. daca cititi vreodata articolul asta, ar trebui sa intrati in paman de rusine. Ati adus romania si societatea romaneasca, la un nivel atat de jos incat romanii nu mai stiu cum sa plece mai repede sin tara. Ati adus un roman care timp de 14 ani, de la 12 la 26 a trait cu dorinta ca daca nu ar fi fost roman ar fi vrut sa fie roman, l-ati adus pe acest roman, ca in prag de 26 de  ani sa isi doreasca sa emigreze, sa plece ,sa nu se mai intoarca, si mai ales, sa isi doreasca sa renunte la cetatenia de roman. Da , stimatilor, atat de dezamagire incat eu am vrut sa renunt. Mi-a fost, si imi este din cand in cand, rusine ca sunt roman. Da , sunteti principalii vinovati. Da intrati in pamant. Emigrati. Duceti-va sa faceti si alte popoare de rusine.

Categorii: pentru politicieni, politic penibil, Uncategorized | Etichete: , , | 1 comentariu

Navigare în articol

Un gând despre „Mesaj catre cei ce ne conduc

  1. Pingback: Din categoria : I told you so « Minitu's WeBarlog

Lasă un răspuns

Tema: Adventure Journal de Contexture International.

