Vorbe-n vant …


 

Sper ca nu asta sa fie rezultatul calatoriei mele incoace. Insa titlul l-am pus asa pentru ca…o sa vedeti mai incolo.

 Azi am plecat de dimineata, la 6 :59 din Halden spre Oslo, de unde am luaut trenul spre aeroport, de unde am luat avionul spre Bergen. Adica pe coasta de vest a norvegiei, al doilea oras ca marime, si cel mai ud … prin ud a se intelege polios va rog. Am inteles ca in ultima luna nu a plouat decat o data. Ploaia a tinut o luna.

 Dar … revin putin la ce am mai facut in Halden. In halden eu am facut asa … vizitat pe acolo… intalniri…de fapt una singura cu o companie de recrutare din Fredrikstad, speram sa iasa bine.

 Oamenii mei de incredere …Laura, romanca de-a noastra, si Glenn… norvegianul care trebuia sa fie roman.

 M-a tinut la el, am mancat la el, m-a dus unde am avut nevoie… a stat dupa fundul meu… cred ca saracii de ei… ca si laura a mers cu noi cam peste tot, sunt rupti de oboseala. Multumesc mai dragii mei !

 Cu Glenn am discutat posibilitatea unei afaceri impreuna… daca iese o sa aflati, daca nu iese o sa aflati ca nu a mers. Ma bucur ca se gandeste sa facem ceva impreuna, pentru ca noi mai discutasem despre asta mai demult, insa nu cred ca a fost sincronizarea buna atunci. Acum este. Mi-ar placea foarte mult si am incredere ca va iesi ceva.

 Asa … revin la ziua de azi. Tren.tren… avion. In avion am stat cam cu o ora mai mult decat trebuia, ca ne-au tinut la sol, dupa ce intarziase odata de fapt. Deci si la ei se poate. Trebuia sa decolam la 11 :30, si am plecat pe la 12 :45.

 Bergen. Un oras foarte frumos, foarte curat. Pe coasta Marii Nordului, plin de fiorduri p’aci.

Inspaimantator de frig. Si nu e ca la noi, parca e mai frig. In seara asta era 1 grad, amarat si singurel, dar parca era mai frig decat la noi la 1 grad.

 Am fost si m-am plimbat, m-am indragostit de vreo 5 ori… au si ei niste fete frumoase de iti vine sa ….

 M-am semiraticit … am inghetat ca un rahat si apoi am mai vazut niste femei frumoase. Ce vreti …am si eu un fix. Imi place femeile. Si ele pe mine … J

 Hotelul este … infiorator … daca as stii cum se numeste, de fapt daca as stii cum sa  scriu ca se numeste v-as recomanda sa nu atentati vreodata … cautati in alta parte. Are camerele mici mici mici . Si fara internet, desi pe site zice ca are. De fapt are …dar tre platesti de te ustura … buzunarul. Astept pana maine.

M-am intalnit cu Tor. El este un alt norvegian… pe care l-am cunoscut in Constanta. El este inginerul care ne  testeaza oamenii. ( tre sa scriu mai repede ca adorm in timp ce scriu. Ma intreb…daca eu adorm in timp cescriu… ce faceti voi in timp cecititi ? citeste careva ? )

 Am beut o bere, 2, 3 …am pus tara la cale, si sper sa iasa ceva din treaba asta. Eu aici incerc sa imi scot firma mama din ecuatie, si sa prind un contract mare pe spatele meu. Ei stiu, eu stiu, asa ca e ok.

 Dupa cele 3 beri, am mers la restaurant. Ne intalneam cu « colegii » mei din Bergen. Daca as stii cum ii cheama, as scrie. Dar nu stiu. Am o problema cu norvegiana. NU imi place.

 Am mancat ciorba de peste, care nu are nici o treaba cu ce steam eu. Apropo… i-am lasat pe ei sa  comande si pentru mine. Asa ca am avut o surpriza. Placuta. Ciorba de peste in care nu vezi pestele. Mai degraba un fel de supa. Anyway … buna .

 Felul 2, ren. Da, carne de ren. Mi-am. Mi-am lins degetele. Bun.Foarte bun ce mananca astia p’aci. As putea sa ma muta ci fara nici o problema. Doar frigul ar fi o problema. Da. Deci nu m-as muta aici. Desi … au femei frumoase.

 Dar saa revenim. De la restaurant, am plecat sa bem o bere….si de fapt aici vroiam sa ajung. Astia si la un 1 grad, au terase deschise. Pentru ca nu se fumeaza inauntru, au amenajate terase incalzite. Si e cald. Si au paturi sa pui pe picioare. Si cum stateam noi asa… la o bere… si vorbeam si povsteam si radeam, la un moment dat, mi s-a parut ca aud o limba cunoscuta. Si cum nu stiu decat romana si engleza, si engleza o vorbeam cu ei mi-am dat seama ca trebuie sa fie romana. La boxe …. Se auzea suav vorbele-n vant ale lu’ banica. Si asa de tare am ramas blocat. Si placut surprins. Sa aud eu romaneste. Aaaaaaa. Dragut. Mi-am dat seama ca imi place banica. E….. nu chiar.

 Anyway… o sa mai scriu. Poate mai detaliat. Poate pana apuc sa postez asta il refac. Poate … cine stie. Momentan vreau sa dorm. Ca maine am o zi plina. Trebuie sa imi cumpar incarcator. La telefon. Ca l—am ars pe asta pe care il am.

 

Mi s-au inchis.  Ochii. Revin si cu alte impresii despre ei. Adica despre ei ca neam. Ca natie. Ca oameni ba.

 

Noapte buna!

Categorii: jurnal de calatorie | Etichete: , , , , , | 1 comentariu

Navigare în articol

Un gând despre „Vorbe-n vant …

  1. Anca

    😉 somn usorrrrr, oriunde esti…. 🙂

Lasă un răspuns

Creează un sit web gratuit sau un blog la WordPress.com. Tema: Adventure Journal de Contexture International.

