dilema …


Tara arde si je se piaptana. Nu se piaptana ca nu are de ce. Ca are par scurt. insa era un fel de a zice.  Insa sunt bolnav de confuzeala si am una bucata dilema. 

Ar fi mai multe ele, insa momentan ma rezum la asta. 

Adica, care este, pe persoana fizica, eu cand eram mic, invatam la scoala. parintii mei nu ar fi de acord cu aceasta afirmatie, dar voi nu sunteti ei, si deci pot sa indoi oleaca realitatea, care era. 

Deci invatam. Si invatam istorie. Si cand eram mic era niste carti de isorie, cu povesti despre marii eroi ai lu’ neamu nostru. Manca-ti-as. 

Ca sa nu ma mai invart in jurul cozii pe care nu o am, sa zic dilema. Asa, ziceam ca invatam si invatam si anume si istorie. 

Si cand invatam eu istorie invatam despre cat de misto este neamul nostru cel romanesc, cat de cei mai cei dintre traci erau dacii, care nu au avut decat o singura problema, atunci cand burebista, naspetu’ le-a taiat sursa. Adica viile. Adica berea nu exista atunci, si oamenii nu mai aveau vie,  ca sa faca struguri ca sa faca vin. De aici ar veni o alta dilema, adica cum pana mea au facut astia vinu, atunci … aia de il descoperira. Dar asta este alta poveste. 

Deci, revin, astia era cei mai cei, dar aveu ei o problema cu beutura. Erau vitejii vitejilor, insa parere proprie si personala, de cand m-am facut mare, este ca aratau cam caraghiosi pentru niste viteji. Aaaa… si vitejii au fost cotropiti de traian, nume fatidic, daca imi dati voie.

Dupe aceea, am invatat eu cum a stat treaba cu voievodatele, si cu moldova si tara romaneasca si transilvania si alea alea . Si cum cele 3 principate, ca cand s-au facut mari erau principate, au stat ca o adevarata staVILA in fata coptropitorilor turci ( m-am ridicat in picioare cand am scris asta) , si daca nu eream noi, vai de steaua alora cu curu’ mare din ioropa. 

Si cum, ai nostri ca brazi, valahi care este, neste gospodari, neste minunati, neste …. si mai erau si ospitalieri si viteji. Adica ce sa mai. asta cu opitalierii nu o neg, insa mai tarziu, tot cand m-am facut mare, am descoperit eu ca nu este un atribut al nostru. este un atribut pe care il au mai multe natii, de prin zona de aici , si din alte parti de altfel. si … hmmm … iarasi emit o parere oarecum personala, asta cu ospitalitatea nu e intotdeauna un atribut al unor tari … dezvoltate. nu vreau sa jicnesc pe nimenea, asa ca ma voi opri aci. 

Asa, deci erea valahi niste viteji, gospodari, ospitalieri, si toate cele bune, pe care vi le doresc si voua. 

Eu, insa, tare as fi curios, doar asea oleaca sa vad istoria asta din punctul de vedere al turcilor. Ma, si ei tot as zice ? Eram noi niste minunati ? As vedea oare in cartile lor de istorie de pe vremea imperiului otoman niste citate ale sultanilor lor de genul : „fmm de valahi ca iara ne-au tras-o aseara ?”

Niste semne de intrebare mi-am pus tot cand m-am facut mai mare asa, si am aflat ca despre Stefan Cel Mare… (care nu era mare, si asta cu cel mare, cred ca afost la misto), se zicea ca este oleaca … mai slobod la … prohab, dar nu mai spuneti la nimenea.

Tot acum, mare fiind, am alfat si despre fratele vitreg al lu’ ala … cu tepele ( vedeti, neam de tepari intr-adevar), Vlad Tepes, cunoscut precum Dracu, devenit Dracula intre timp, dar ziceam de frasu’, care avea oarece … orientari mai liberale in conceptii. Radu, zis si cel Frumos, ar trebui sa fie luat de simbol de astia care militeaza pentru drepturile … lu’ … Solcanu si tarky si astia … intelegeti ? Hai ma … la naiba in puii mei, era pidosnic . Am zis-o … of of … 

Ar mai fi neste chestii dar … trecem la alte perioade. 

Inainte, facem o recapitulare. Deci. Dacii, din care ne tragem noi, viteji de nu se poa’, gospodari, ospitalieri, din astea . la fel si valahi. Aaaaa… si sa nu uit ca se zicea ca suntem si corecti, si cinstiti, de aia a implementat tepes pedeaspsa de la care i s-a tras numele. uff…am fost rautacios. 

Asa, ca sa scurtez , trecem la razbelele alea mari. La al doilea mai precis. daca nu cumva il incurc cu primu. Adica ce sa mai , va prindeti voi. este vorba de acel razboi mondial, in care noi, aliati cu nemtii, ii alungam pe rusi si ii alergam de …vai de steaua lor rosie, pana cand, ne-am sucit cum s-ar zice, si ne-am pupat pe obraji, de 3 ori, si i-am alergat pe nemti de nu s-au vazut. pana afara din tara si chiar si mai departe. Adica, suntem viteji, corecti, cinstiti, aliati de nadejde. Zic si eu, nu aruncati cu pietre. Nu eram acolo, dar asa am invatat la istorie, si mie zau ca nu imi place ce am auzit. O fi fost interesele mari… o fi promis ala … Stalin … ca da si el o spaga ceva … cine stie !!!???!!!

Recapitulare si exprimarea dilemei. 

Din cele mai vechi timpuri, in spatiul carpato-danubiano-pontic, au trait niste viteji, gospodari, ospitalieri, cinstiti, corecti…etc etc. 

Dilema mea. CE S-A INTAMPLAT CU EI ? Poate stiti voi.

Categorii: Uncategorized | 13 comentarii

Navigare în articol

13 gânduri despre „dilema …

  1. daca as zicea ca or plecat din romania spune cineva ca ma refer la romanii care or plecat dincolo la munca.daca zic ca o or ramas aici atunci ma intrebi tu ca unde dracu stau romanii astia viteji si gospodari.mai bine zic ca or avut altii de grija sa ii corceasca pana s-a facut sangele apa.sau cam asaceva.hai noroc.deschid o bere

  2. Anca

    Poporul roman a devenit poporul rrom….
    P.S. M-am saturat de circ ieftin si care te face sa plangi! Cand se termina visul asta urat? Stie cineva?

  3. Ce naspa blog, ce prost scris si mai ales ce prost e cel care scrie… bai asta care scrii la munca si lasa aberatiile bai poponarule!!!

  4. Răspunsul este evident.
    Vitejii şi gospodarii au fost stricaţi de liftele străine păgâne care s-au infiltrat mişeleşte pe meleagurile noastre şi ne-au pervertit cu străinimea lor străină.

  5. mi-ai amintit de revolta unui paznic care cu naduf isi scuipa indignarea deoarece colegii lui daduse bir cu fugitii in momentul in care niste cete de romi venisera cu carutele la furat din vagoanele de marfa lasandu-l singur in fata topoarelor amenintatoare !
    omul, plin de vanatai se-ntreba socat : unde sunt romanii viteji d-altadata ?
    aia din cartea de istorie chiar n-au avut urmasi ?
    intamplarea e cat se poate de adevarata !

  6. He … uite romanii de altadata, stimatul pikaciu, care vine sa arunce cu pietre, ca un viteaz, destept, cinstit si corect ce este. Nu o sa sterg commentul, ci il las, pentru ca vine ca o dovada a ce am scris eu.
    Mai zi stimate domn pikaciu, mai zi, chiar te rog, dovedeste-mi ca esti rroman adevarat.

  7. nu suntem la fel si azi?
    stra-stranepotii nostri n-o sa aiba lectii de genu’
    „Vremea de Rahat in care Traia Stra-strabunicul Tau”. tot curajosi si falnici vom fi in cartile de istorie.
    deci nu s-au dus nicaieri… romani pur-sange. astia de ne zicem destepti si nu facem mai nimic. cunosc persoane inteligente care se imbata-n baruri si plang ca „nu te mai lua de Romania, ca nu e vina noastra!… popor bun!… suflete bune!…”, care sunt bagati mai intr-un colt si lasati sa-si vada de ereziile lor.
    nu s-au saturat romanii bravi si buni sa stea intr-o tara infestata de o Minoritate si sa se chinuie degeaba sa schimbe ceva? D’asta cei mai multi visam sa plecamm…

  8. bine ai venit, Paula. Nu minoritatea este de vina, ci doar noi ca acceptam. Si nu cred ca peste ani si ani vor ramane dovezi ale „vitejiei”, „corectitudinii” si „bunastarii” de prin romania.

  9. Tu ce faci ca sa nu accepti minoritatea? 🙂 Cateodata cred ca avem noroc ca nu ne dau ei afara pe noi.
    De ce mie-mi controleaza-n bus biletu’ da’ daca nigga’-ul de pe scaunul din dreapta zice „lasamah mancatzash cuh beletuh tau cah teh taieh” face controlorul trei pasi inapoi si-si cere scuze ca-si face datoria?
    bine, asta ca un exemplu spontan si probabil prost :] cine sa faca ceva in legatura cu ei? politia? astia parcheaza pe trecere si traverseaza pe rosu tocmai cand eu astept verdele ca sa nu ma vada respectivu-n uniforma.
    de fapt, ca sa faci asa ceva iti trebuie niste curaj acolo… deci ei sunt curajosii si stralucitorii acum, ca are versace si e plini de bemveuri.
    cine o sa faca viitoarele carti de istorie? noi sau ei? :/

  10. Noi nu vom face cartile de istorie, ca vom fi de mult timp plecati prin alte tari :). Eu ce fac sa nu accept minoritatea, care de fapt este majoritate … daca te gandesti un pic. Eu incerc sa fiu corect, si cinstit. Asta este protestul meu, pasnic.

  11. [ Ahh, that makes sense. ^_^
    Asta ar trebui sa facem toti… si sa fim pozitiiivi!!1 *happy dance* ]

  12. Ufff … am uitat, sunt coreect, cinstit, in timp ce ma pregatesc sa plec din tara de pozitiv ce sunt 😀

  13. eu incercam sa ma conving ca trebuie sa raman. poate doar dintr-o ambitie de a merge impotriva celorlalti… dar e mai bine-n afara, din orice unghi ai privi problema, huh?…
    pozitivi putem fi, in orice caz. ideile de identitate nationala si patriotism au avut intotdeauna o rezonanta romantica in urechile mele, totusi. ehh, asta e. nu stricam orzu’ pe gaste.

Lasă un răspuns

Creează un sit web gratuit sau un blog la WordPress.com. Tema: Adventure Journal de Contexture International.

