962 bilion


962 de bilioane … sau miliarde să le zicem. Planul de salvare pentru UE. zic 962 nu 750 pentru ca eu am alte surse.Adicăm bloomberg.

La noi la rumunia, se va aplica planul mirific de micşorare al cheltuielilor bugetare bla bla bla …ştiţi voi mai bine ca mine.

Asta după ce fură mai mulţi bani băgaţi în economia noastră … ineficient şi tardiv … ştiţi voi şi asta. Da eu am altă întrebare. Cu banii ăia. 962. De miliarde … avem 1 000 000 000 000 = miliard … nu ? si avem apoi 962 000 000 000 000…ce se face cu ei ? Cum se „revigorează” sau ce vor ei să facă ? Şi mai mult de atât … de unde vin banii ăştia ? Ai cui sunt ?

Şi dacă tot erau, de ce s-a aşteptat până acum ? Şi … mai mult de atât … dacă trebe băgaţi aşa de mulţi bani în sistemul nostru economic … iau în calcul şi programul TARP de revigorare al SUA care a fost şi ăla ceva ceva … nu ar trebui să ne ridicăm nişte semne de întrebare ? Mă … oare …există posibilitatea să… hmm … nu fie taman în regulă?

Şi revin cu întrebarea mea … da ce se face cu ei ? Să încercăm să despicăm. Marea „problemă” a multor ţări europene este că ele au datorii. Aşa-i ? Aşa-i. Noa. Aşa e la greci, care pe deasupra mai şi minţiră. Aşa e la grupul PIIGS în general. Lângă grupul sus menţionat zace tânăra domniţă ca o garofiţa, UK ul. Care numa tânără nu e. Şi mai sunt şi altele ţările care sunt cu bube în cap.

Noas aşa. Ele are datorii. Noi ( când zic noi zic ăi mai mari de la UE), zicem că ca sa acoperim nişte datorii, mai luaţi un împrumut. Mă, ia stai aşa … da cum ajung eu să ţi dau banii înapoi, oricine ai fii tu … ?  Ca să faci bani, tre să produci. Ca să faci bani, tre să produci şi să vinzi. Ca să faci bani, tre să produci şi să vinzi, da cine cumpără ? Şi ce sa produci ?

Dar nu-i bai, că noi suntem mici şi proşti şi nu ţelegem. Bine că ţelege ei.

Da ia stai. Că noi suntem mici şi proşti. Da hai să încercăm. Ce înseamnă 962 000 000 000 000 $ ? Păi nu prea ştim. Că nu avem un etalon la monedă. De mult nu mai e etalon la monedă. Sistemul financiar actual se bazează pe numiţii Fiat Money. Click şi vedeţi despre ce zic.

Deci să revenim. Oare numa’ eu văd absurdul ? Bine ştiu că nu numa eu, da întrebam retoric … avem nişte ţări datoare vândute… de ce sunt datoare ? De lipsă de eficienţă probabil … eficienţa lor, a sistemului etc …

Ca soluţie noi le mai împumutăm nişte bani. Care nu prea mai au nici o valoare.

Money which has no intrinsic value and cannot be redeemed for specie or any commodity, but is made legal tender through government decree. All modern paper currencies are fiatmoney, as are most modern coins.

Reiau. Avem un grup de ţări. Datoare. Alegem să le mai dăm ca împrumut nişte bani. Care au fix acea valoare pe care FED zice că o are.

Revin cu întrebarea mea retorică … oare numa eu văd ?

Categorii: categoria care te pune pe ganduri, criza, Uncategorized | Etichete: , , , , | 14 comentarii

Navigare în articol

14 gânduri despre „962 bilion

  1. mda, buna abordare – uite dom-le ce-nseamna informatia culeasa de prin alte limbi …

    ps : m-apuc neaaparat de cursul ala ”invatati engleza in 25 de zile”
    Ca sa nu mai vezi doar tu ! 🙂

  2. hauleu conasule, asta sa fie oare un deget aruncat in obraz pentru linkurile pline de engleza si cele citate ? pai … nu prea am de unde altundeva asa oficiale. mai sunt si altii care scrie ca mine in romania, da nu sunt asa oficiali … :)noa, asa ca ai face bine sa te apuci de hengleza ca nu stii nicioadata la ce ti ar folosi !

  3. nu-i niciun deget pe obraz, am vorbit serios – e ok sa poti lua o informatie economica cat mai neutra, si s-o supui atentiei vorbitorilor (doar) de romana !
    Uneori am senzatia ca traducerile mediei sunt cam aproximative (asta ca sa ma exprim cu eleganta !)
    Daca nu erau asa poate vedeau mai multi ceea ce tu vezi !

    Cat despre engleza – promit c-am sa mi-o asum integral ! 🙂

  4. Paula

    Pai eu zic asa: Criza a fost Raiul pe Pamant pt FMI, care nu isi doreste ca Romania si alte state sa nu mai aiba nevoie de imprumuturi la anul. Partea geniala e ca ne lasa sa ne-o facem cu mana noastra, sa luam singuri masuri proaste care nu vor redresa economia, si sa ne imprumutam la nesfarsit pana cand nu vom mai putea plati si vom fi obligati face alte contracte cu Bechtel si alte companii americane, in care noi o sa le dam multi multi bani ca sa stea. Banuiesc ca ai vazut Zeitgeist (1 si 2), daca nu ti-l foarte recomand, mai ales ca ziceai ca esti devorator de documentare.

  5. hmmm …crec’a ca e ceva mai mult de atat. am vazut zeitgeisturile insa ele sunt prea pline de teorii ale cosnpiraciunilor si mie nu imi place. insa vom trai si vom vede despre ce va fi vorba. eu pun prinsoare ca suntem la inceput si mai avem lucruri de vazut din criza asta. o sa fie funny :D!

  6. Paula

    Mie imi plac bre teoriile conspiratiilor. Ma dau in vant dupe ele chiar. Asta nu inseamna ca le si cred pe toate. Dar ma rog, explica nenea ala acolo pana si pe intelesul meu care nu ma pricep deloc la economie cum prin legea rezervei federale s-au produs multi bani din nimic… pana la un punct cand a venit criza. Eu nu sunt deloc curioasa ce va mai urma, decat daca urmeaza alegeri anticipate. Sotul si mama sunt bugetari, matusa e pensionara, si se pare ca nici indemnizatiile de crestere a copiilor nu se simt prea bine sub Base.

  7. pai asa e cum zice nenea ala. Sua produce bani multi din nimic, iar celelalte monede din lume folosesc ca etalon dolarul. ceea ce, prin regula de 3 simpla …asteptam provincia !
    iar la noi, parerea mea, e ca dejaba alegeri anticipate, dejaba … o mare parte din vina o au guvernul lu boc prajit si a lui basescu, insa cumva este si monstruoasa mostenire de care plangeau. au fost furate prea multe si vandute prea multe. solutia ? hmmm … Domnului sa ne rugaaaammmm !

  8. Paula

    Asa e, solutii miraculoase nu este, dar chiar nu-mi place fata lui Base. Vreau sa imi dea unul aspectuos vesti proaste. Ce zici, candidezi?

  9. hei ha … as zice mersi si m-as inrosi , da apoi ma uit ca ma compari cu base si nu stiu daca sa mai zic :)) …eu zic asa … la urmatoarele alegeri prezidentiale cre’ca va trebui sa tragem cu tunu dupa candidati sa vina …care o fi prostul sa candideze si sa trebuiasca sa scoata cu manuta lui castenele puse de altii mai mari si mai rai ?

  10. Paula

    Pai n-am zis unu’ mai aspectuos ca Base, am zis unul aspectuos. Asa ca pune mana si roseste-te :)). Oricum, e a doua oara cand ma refuzi: OTV nu, presedinte nu…hmmm… eu incep sa cred ca e personal.

  11. pus mana si rosit. senchiu. aprecierile de la mamici este binevenite, ca de obicei mamicile stiu ele ce vorbesc🙂. da acu haida nu o lua personal, ci mai baga o fisa a treia oara e cu noroc !

  12. Paula

    Pai daca primele doua tentative de a te aduce in tara a esuat, a treia tentativa va fi sa te conving sa ma iei in gazda la matele. Cu catel si purcel. Adica sot si copil.😀

  13. pai da haida… ca sa ingrosam randurile romanilor de aci de la mine de la amadora, buricul pamantului🙂

  14. Paula

    Ma intereseaza mai degraba sa reducem randurile romanilor de aici din Romania. Sa vedem cine le mai da taxe si impozite daca pleaca toti? Si crede-ma, aud tot mai multi oameni cu gand de duca. Nu or sa plece toti, desigur, dar oricum spune multe despre starea de spirit din Land of choice.

Lasă un răspuns

Blog la WordPress.com. Tema: Adventure Journal de Contexture International.

