Da până când ? hum ? Până când ?


Nu mă pot dezlipi de criză, şi pace. Mă uit la ea, o întorc pe toate părţile, o studiez, mai studiez ceva economie, mă mai uit în gură la oameni mai informaţi decât mine şi apoi mai judec şi eu despre ce se întâmplă.

Pentru că sunt oarecum limitat în mediul meu de la Amadora, nu prea pot să zic despre starea restului lumii. Colegii mei de curs, de portugheză, nu prea sunt în temă aşa că nu prea am cu cine mă discuta.

Şi de acea, dacă nu am cu cine discuta, mai pun mâna şi mai citesc câte ceva. Ultima treabă pe care am citit-o este taman în asentimentul meu. Păi … până când ? Grecia are probleme, aşa că Europa pune mâna şi dă nişte bani. Trecând peste faptul că eu îs de părere că la omul bolnav nu calmante îi trebe, adică şi calmante, dar întâi vezi di ce e bolnav, şi apoi îi dai tratament, şi ceva calmante ca să nu doară prea tare … ajungem la problema … Europa pune mâna şi salvează Grecia.

Dacă ne luăm după legendă, Europa a mai fost pâcâlită o dată de şeful suprem al grecilor. Păi da … că aşa zice legenda, că era Europa o preafrumoasă fată de împărat,  şi a venit boul de Zeus… mă scuzaţi, a venit Zeus transformat în taur, asta mică i-a plăcut de taur, s-a suit pe el, şi ăsta şmecher a fugit cu ea în spate. Noa. S-a iubit ei ce s-a iubit, până când Europa a aflat că bou’ e măritat deja. Apoi a vrut să se omoare, dar nu a reuşit, aşa că i-a făcut la ăsta 3 copii. Vă daţi seama cam cum a încercat să se omoare ?

Noa. Ideea e că situaţia de acu e mai naşpa. Nu mai mere cu 3 copii… vine grecu’ şi face ochi dulci la fată şi o lasă borţoasă … nu. Că poate sa facă ochi dulci până dă în diabet, şi să „deie” din buci până face spondiloză. Europa e stearpă.

Pssss… da’ ui’ ce departe m-am dus cu vorba. Scurt pe doi … întrebarea mea este : Da pă Europa asta cine o salvează ?

Un nene care lucră când era mai mic la trezoreria lu ştateleunitealesuei zice şi el ceva asemănător.

„“The problem is that this is so widespread, the United States has its own exposure to fiscal risk, sovereign risk, most of Europe does – Greece is the canary in the coal mine, as they say,” he said. “Who do you turn to if we get a run on sovereign debt, who backstops it? That’s the whole problem, there isn’t a backstop.””

Articolul complet, AICI.

Eu am o vagă impresie că ne uităm la un domino imens. Prima piesa se clatină. Apoi vor urma toate în şir.  Răbdare. Fără tutun. Fără tutun de 11 luni în curând. Noa. Revenim. Mai am oleacă de ştudiat şi revenim.

Categorii: categoria care te pune pe ganduri, criza, de la Minitu citire, din putul gandirii, Uncategorized | Etichete: , , , , | Lasă un comentariu

Navigare în articol

Lasă un răspuns

Creează un sit web gratuit sau un blog la WordPress.com. Tema: Adventure Journal de Contexture International.

