Şah mat, KISS şi altele


Nici nu ştiu de unde sa încep. O să fie lung, dureros, urâtă, neagră şi cu păr, cum ar zice unii pe care îi cunosc eu.

Dar, ca să fie mai uşor, să o facem în părţi. Sau din părţi dacă preferaţi. Zic şah mat. Nu ştiu dacă e mat, dar şah clar. Eu cam priveam aşa relaxat ca la un joc de şah. Cam într-o parte finanţiştii, economiştii … Economia mondială să îi zicem. Sau finanţele lumii, iar în partea ailaltă, avem criza. Îi putem zice doar criza. Păi da, că ne cunoaştem de ceva vreme acu, şi am devenit apropiaţi.

…între noi fie vorba, e ca şi cum ar juca Elisabeta Polihroniade pe de o parte, şi eu de ailaltă. Iar doamna Elisabeta, are să mă scuze că o asemuiesc cu pârdalnica de criză.

Dar să esplic. Ignorantu de mine, vedeam doar două piese de pe tablă, şi le urmăream cu mare atenţie. UE şi SUA. Ca să nu lungesc mai mult decât e cazul, vă zic scurt, că am ignorat din ecuaţie, şi anume China. Marele blond, ca să nu zic galben. Dar de aceea există specialişti în domenii, şi ei zic mai bine decât o fac eu. Voila.

Până nu de mult, China părea să fi descoperit panaceul economic.” Continuarea la dânsul pe blog. Eu vă dau doar începutul, şi sfârşitul.

Deocamdată nu putem spune decât că a apărut o nouă fisură. Dacă aceasta va fi și cea care va declanșa marea explozie rămâne să vedem. Oricum, certitudinea e că, până la urmă, vom avea ceva haos în zona menționată. Iar acest haos, este, cu siguranță, unul care va zdruncina ordinea economică mondială.”

Mai zic doar că, în momentul de faţa, criza joacă bine. Şah.

KISS. Poate am mai zis şi cu alte ocazii cum că mie îmi place KISS. Adică, las-o simplă. Scurt şi concis. Keep It Short and Simple. Îmi repugnă orice e complicat. Din start, ceva ce este complicat, este sortit eşecului.

Că eşecul va apărea într-un an, doi, 5, 10, 100 , 500 … asta depinde de lucrul în sinea lui. Iar lumea finanţelor este una din cele mai complicate lumi ce există. Părerea mea. Nici nu sunt sigur că termenul lumea finanţelor este cel bun. Despre ce vorbesc.

Păi …voua vi se pare simplu ?

„For example, a wheat farmer and a miller could sign a futures contract to exchange a specified amount of cash for a specified amount of wheat in the future. Both parties have reduced a future risk: for the wheat farmer, the uncertainty of the price, and for the miller, the availability of wheat. However, there is still the risk that no wheat will be available because of events unspecified by the contract, like the weather, or that one party will renege on the contract. Although a third party, called a clearing house, insures a futures contract, not all derivatives are insured against counter-party risk.
From another perspective, the farmer and the miller both reduce a risk and acquire a risk when they sign the futures contract: The farmer reduces the risk that the price of wheat will fall below the price specified in the contract and acquires the risk that the price of wheat will rise above the price specified in the contract (thereby losing additional income that he could have earned). The miller, on the other hand, acquires the risk that the price of wheat will fall below the price specified in the contract (thereby paying more in the future than he otherwise would) and reduces the risk that the price of wheat will rise above the price specified in the contract. In this sense, one party is the insurer (risk taker) for one type of risk, and the counter-party is the insurer (risk taker) for another type of risk.”

Ăsta este un exemplu, pentru a ne ajuta să înţelegem contractele futures. Huh ? Simplu ca bună ziua. Nu-i aşa ? Continuăm. Dacă sunteţi curioşi căutaţi singurei şi aveţi să găsiţi alte lucruri uşoare. OTC, ETD, SWAP, forward, derivate etc. Cam toate sunt de pe la burse, şi o să ziceţi că vorbesc despre complexitatea bursei, daar bursa asta a cui e ? huh ?

Acu, bomboana de pe cireaşă, în ceea ce priveşte simplitatea.

According to a 2009 New York Times story by Morgenson and Story, Goldman Sachs created collateralized debt obligations(CDOs), sold them to investors, and then bet short against them. Jonathan M. Egol was named as a ‘prime mover’ behind the products, called ‘Abacus’ deals, worth billions. A Goldman worker named Tetsuya Ishikawa was involved in these deals and later wrote a novel called „How I Caused the Credit Crunch”. Goldman did 25 Abacus deals from 2004-2008. The article claims Goldman tried to pressure Moody’s to rate its products higher than they should have been.
The article also claimed that many mortgage backed CDOs (Abacus, and others) sold by Goldman performed very poorly. It uses the example of the Hudson Mezzanine CDO, which Goldman bet against, but also sold to investors. It also claims that various rules regarding CDO-default pay outs were modified to favor short sellers in 2005.
Goldman claimed that it was simply hedging, not expecting the CDOs to fail. It also said that its investors knew it was betting against the products it was selling to them.[101]
Goldman and one of its traders, Fabrice Tourre, were later sued by the SEC over circumstances surrounding one of these CDOs, Abacus 2007-AC1. (See elsewhere in this article)
See also: Merrill Lynch:CDO controversies, Magnetar Capital

CDO-urile astea, sunt nişte :

Definition: CDO’s, or Collateralized Debt Obligations, are sophisticated financial tools that repackage individual loans into a product that can be sold on the secondary market. These packages consist of auto loans, credit card debt, or corporate debt. They are called collateralized because they have some type of collateral behind them.

Hai să vedem. Primul text zice aşa. GS a creat CDO, le-a vândut, şi apoi a „pariat” împotriva lor.  Iar apoi, zice că CDO urile, sunt „scule” financiare sofisticate, care ambaleaza împrumuturile individuale într-un produs ce poate fi vândut pe o piaţă secundară. Wow … E simplu nu-i aşa ? Se ia o mână de credite acordate deja, de împrumuturi, adică de datorii mai pe limba mea, se ambalează frumos şi se pun în raft. Se vând. Măi şi oricât de tare m-aş chinui, zbuciuma, da cu capu’ de pereţi, nu înţeleg cum se face bani din asta. Că am uitat să vă spui. Mintea mea este complicated proof. Orice  e complicat peste poate, mintea mea refuză. Unii ar zice că sunt limitat, eu zic că sunt liniştit. Dar nu despre mine e vorba. Este vorba despre cei ce fac milioane şi milioane din vânzarea datoriilor altora. Simplu ca bună ziua … nu-i aşa ?

Să recapitulăm. Şah mat şi KISS. Am văzut cum băgăm pe tabla de şah nebunu de galben,  şi am văzut şi despre simplitatea lumii financiare.

La încheiere va mai spui că marea majoritatea a specialiştilor, zice că, săa urmărim preţul la uncia de aur. Cu cât creşte mai mult, tare şi repede, cu atât de rău e. Voila. Mişto grafic … nu ?

În încheiere mai am 2 articole, dacă mai puteţi.

Primul, în engleză. Minunat. Mi-a plăcut foarte mult şi tare.

CONFESSIONS OF A WALL ST. NIHILIST: FORGET ABOUT GOLDMAN SACHS, OUR ENTIRE ECONOMY IS BUILT ON FRAUD

Pentru ăsta, luaţi de toartă o cafea, mare, sau un ibric mai degrabă, asiguraţi-vă că nu o să fiţi deranjat, şi apoi purcedeţi. E lung, şi pentru că e în engleză, este cam greoi.

Al doilea, este doar mişto. Este doar demonstraţia clară a ceea ce noi ştim deja. Şi am să pun punctul pe i. Suntem proşti. Păi este despre cine ne conduce. Şi cum ne conduce „ăia” de i-am ales, rezultă … taram … logică simplă.  Ezemplu. Lume normală, eu , mă angajez. Şi dau cu sapa la firma x. La firma x, există persoana cu numele de şeful meu. Şi eu ,  descoperă că şeful meu, este cretin. Şi nu are habar ce face, şi mai este şi fudul, şi hapsîn, şi zgârcit, şi grandoman, şi incompetent. Cred că am acoperit tot guvernul. Şi atunci, dacă eu, alege să stea şi să nu facă nimic, şi să se complacă, atunci … taram.

Acum, extrapolăm. Există mulţi de alde eu, şi în loc de şeful meu, este guvernul meu, extrapolat şi el, politicienii mei. Şi acum articolul prin care demonstrăm că suntem proşti.

Cine conduce Chile şi cine conduce România: scurtă comparaţie

Mă opresc aci, că începe să arate ca un blog din ăla despre teorii ale conspiraţiei şi alte alea… O zi bună să aveţi !

Categorii: aberatii, business, categoria care te pune pe ganduri, criza, de la Minitu citire, din putul gandirii, oameni prosti, Uncategorized | Etichete: , , , , , , | Lasă un comentariu

Navigare în articol

Lasă un răspuns

Tema: Adventure Journal de Contexture International.

