Vise


Nu am mai scris. Cei 2 cititori ai mei au văzut asta. Adică mama şi fratimiu. Că ei ştiau oricum că le zisesem că nu mai scriu.

Păi … nu mai văd rostul. Ce să vă zic… cum m-am plimbat în Madrid şi din toate locurile posibile am ajuns fix la Santiago Bernabeu ? Şi cum  nu vroiam să ajung acolo, doarece ideea unui club de fotbal … ( reţineti …fotbalul, în accepţiunea mea se joacă, nu se munceşte)  care plăteşte în perioadă de criză economică 60 de milione de euro pentru a aduce un antrenor …

Ce au făcut cei de la Real Madrid este un fel de … am uitat cuvântul în română … sictir bă muritorilor de foame …

Ah …dar ar fi multe de zis despre JOCUL de fotbal. însă ziceam că nu am mai scris că nu am văzut rostul unor banalităţi de genul ăsta… am fost, am văzut , am mâncat … pana mea …şi voi mergeţî, vedeţi, mâncaţi, aşa că … eu de aş scrie …că nici nu sunt vreun Creangă sau Sadoveanu …

Însă de ceva vreme am un vis. Unul singur. Se făcea că e o zi înnorată. În Bucureşti. Pe lângă Unirii pe acolo. Mă trezesc brusc, ca dintr-un vis, şi observ că sunt înconjurat de o mulţime de oameni furioşi. Care strigă . Eu, ca mutu, nu aud nimic. Sunt ca în filmele cu Charlie Chaplin. Şi dintr-o dată se aude. Tare. Cu forţă. Jos … pinguinii.

Sunt la un miting de protest. Toate normale. Toate ok până aici. Realiste. Adică dacă aşfi fost în România probabil că aş fi mers până la Bucureşti cu ocazia de mitinguri.

Aici se termină filmul comic şi mut, şi începe Crouching Tiger şi Bruce Lee.  Sunt aşezat strategic pe lângă locul pe unde vor fi duşî nişte politicieni. Unii. Nu am o imagine clară. Nu am o ţintă precisă. Nu este un politician, ci este politicianul care vreau să …păţască ceva.

Politicianul român trece, înconjurat de gărzi de corp. Mihai, ca în cel mai veritabil film chinezesc cu kungu fugi panda, fuge, aleargă, urlă, face un flic flac de 3 ori peste cap, triplu axel triplu piuliţă, că şurub nu mai avea la feronerie,  reuşeşte să treacă în salt peste gărzile de corp, şi ajunge ca prin minune, într-o apropiere foarte intimă cu politicianul. Care, asta nu miră pe nimeni capătă faţa lu Băse. Noa, asta doar din cauza că el e acum. Dar putea să fie si Iliescu, şi Năstase, şi Mitrea, şi Boc, Udrea, POgea … ah Pogeo ce ti-as face dacă aş da ochii cu tine … frustari personale … mai ţii minte forfetaru ?

Deci revin. Ajung în intimitate cu Băse. Gărzile de corp, surpinse, sunt luate pe sus de mulţime, şi devin ca prin minune, ocupate mult prea tare să îşi scaape pielea lor, proprie şi personală, şi uită de El Băse, care rămâne la o şuetă mică cu mine.

Care, printre altele sunt pacifist convins, nu consider ca bătaia e o soluţie pentru nimic, nici ca educaţie a copiilor, nici ca nimic. Bătaia nu e ruptă din rai.

însă în visul ăsta al meu … în mica discuţie cu băse … hmmm nu am cuvinte să zugrăvesc cât de tare l-aş bate. Da. Am zis. Orice politician ar fi, în momentul de faţă aş da în ei ca în hoţii de cai. Aş da în ei până când mi-ar cădea mâinile. Din toate poziţiile, până ar muri, şi mai apoi încă oleacă . Brus li, Cichi Cean, jean claudiu van dan, arnold svaiţenegăr, rambo şi rocky ar sta din bătăile lor şi s-ar uita la mine, să mai înveţe şi ei câte ceva.

Ai fost politician, ai fost în parlament, guvern, ai fost deputat senator etc … în ultimii 20 de ani ? Ferea. Frate. Cât aţi furat, şi de câtă reavoinţă aţi demonstrat … aroganţă, tupeu, şi multe altele de gen … Pentru toate astea, puşcăria nu ar fi de ajuns. Execuţia în stil ceauşesc nu ar fi de ajuns. Bătăia bă cârnaţilor. Cruntă. Multă. De la fiecare om simplu din românia. Să vă aliniem, şi apoi … douăj de milioane săa trecem pe lângă voi şi sa va pocnim.

Dar mă opresc aici. Însă, eu, dacă aş fi politician, şi … dacă aş vedea că am stârnit asemenea vise, unui român, simplu, calm, pacifist,  eu aş începe să tremur. Zău.

Ah … bre, pentru cei din ţară … bre, păziţi-i să nu fugă. Că apoi venim şî noi … pentru aşa ceva … pe jos, pe coate, târâş, în 2 deşte cum făcea Brus li flotări şi vin.

Dar … cum zicea un nene prini neşte cărţi … Universu conspiră. Haida universule … hai bagă mare … că apoi nu te mai rog nimic.

Categorii: Uncategorized | 15 comentarii

Navigare în articol

15 gânduri despre „Vise

  1. ha ha , mi-ai amintit ca şi eu avui un vis cu băse , dar asta înainte de a ajunge din nou în fruncea ţării nostre , când fu niţel mai bine decât acu. Mă încuraja într-o anumită problemă legată de politichie , cică , deh ca-n vise. Dar pe mine nu mă miră visele astea , căăă eu tot visez tot felul de personalităţi – odat l-am visat şi pe Crin Antonescu :)) , şi pe Emil Hurezeanu , şi pe Stelian Tănase – ăştia 2 sunt analişti politici , ehei – eu tot îi visez , da degeaba :)))))

    Iar în ceea ce priveşte scrisul – io zic să mai scrii , că scrii bine ! 🙂

  2. hmmm … Mai Melisssa … asta cu scrie ca scrii bine…este ..hmm, multumesc in primul rand, si in al doilea … este de factura de instigare la scris sau la violenta ? 🙂 … auzi da cu hurezeanu ce ai avut ? ca mie imi place de el asa … e tare simpatic 🙂

  3. tot eu

    bre tu scrie acolo, ca sunt mai mult de 2 ce te citesc 🙂

  4. melissa

    Nu , nu , fara violenta . Te citesc de mult timp si am obs. ca exista un echilibru intre momentele de liniste ( atmosfera externa ) cu cele de furie( atmosfera interna- cea din tara ) , ca sa zic asa .

    Cu Hurezeanu , n-am avut nimic , probabil ca din simpatie l-oi fi visat 🙂 .
    Ezista o explicatie , de ii tot visez . Cand ma pregatesc de culcare eu programez tv-ul pe talk show-uri politice . Prin urmare eu adorm iar tv-ul cam 1h merge in nestire. Deci , creierul inregistreaza tot ce misca la tv :)))
    Cred ca d-acia mi se trage :)))
    De ceva vreme nu ma mai uit la tv, si uite ca nu am mai visat pe nimenea asa important de la tv. :))))

    A , dar nu am visat numai politicieni . Daca iti spui – si pe JCVan Damme , Gil Dobrica , Teo si multi , multi altii . Ehe , pai eu calatoresc in vis mai ceva ca-n realitate :))))))
    Cred ca d-aia dimineata ma trezesc obosita , ei , uneori 😉

  5. da daca te rog eu frumos …poate sa fie instigare la violenta ? ‘tu’le muma’n cur astazi si maine de nemernici !!!
    ma rog , se pare ca nu as avea nevoie de instigare de nici un fel , ca ma instig singur cat ai zice … poc … boc … pogea … ah cata ciuda am p’asta… ce supozitor din bata de oina i-as trage …
    noa, in alta ordine de idei , si eu ma uitam la tevelizor cand eram in tara … tot asa ca tine … il puneam sa imi cante in surdina ca sa adorm mai repede. acu imi pun documentare … si mi rage toate animalele junglilor in cap cand merg sa dorm. poate de asta atata ferocitate pe capul meu !!
    ah ..sa il visezi pe gil dobrica , ce te invidiez !!!
    week end placut !

  6. ah …si … bre … tot tu de colo de sus … tu nu te numeri bre ca noi suntem prieteni de mult si nu esti obiectiva !!!

  7. melissa

    bine , daca m-ai rugat asa frumos , fie , da , numai azi sa fie instigare la violentza 😉 . Of , of , mai , mai , taaare m-am saturat si io de ceea ce se intampla in tarisoara nostra. As lua/o din loc , si m-as duuuceee haat departe d-acia , dar , egzista un dar , tre sa raman deocamdata , pana m-oi razgandi si m-oi teleporta in alta tara :))

    Da , pe Gil Dobrica , l-am visat dupa ce o plecat dintre noi … ne-am intalnit , in vis , la Roma . Am o problema cu visele astea , mai , cam tin minte tat ceea ce visez , ma rog ,imi amintesc de persoana si ceva care se leaga de acea persoana. Nu le interpretez ca nu am talent la asa ceva. Visez si cu asta basta :))

    Week-end placut si tie !

  8. Paula

    Ah, ce m-a racorit postul asta. Da-i, da-i, nu-l lasa! Rupe-i capul! M-as baga si eu dar nu vreau sa il invat p-ala mic ca violenta e o solutie. Dar pot sa donez oua si rosii pentru doritori, si pot face galerie de pe margine.

    Nu am inteles totusi un lucru… o sa mai scrii de acum incolo, nu? Ca eu ti-am simtit lipsa, zau. Devenisesi asa, profu de economie, lectia concentrata. Si ma mai si faceai sa rad. Si mai si socializam si eu cu tine, ca sunt mamica si nu mai apuc sa vb decat cu un copil de un an care zice „da” la tot ce il intreb, dar face „nu” in secunda urmatoare. Sau vrei sa organizam mitinguri prin Universitatii sa te convingem sa scrii?

  9. lol … uite daca e asa pentru o cauza nobila de mamica cu copil de 1 an, ma sacrific si mai scriu din cand in cand ! sa ti traiasca omuletul de 1 an multi ani de acum incolo , sanatos!

  10. tot eu

    taci tu ca vb prostii!! mai bine scrie 😛

  11. Paula

    Multumim de urari. Mai ales ca avem nevoie mai ales de alea cu sanatatea, tocmai ne-am lovit de prima febra… si plange mami mai tare ca bebe 😦

  12. ioi ioi … sanatate la cupil … da lasa bre ca asa se face mare si deci nu te grijora prea tare. si apropo de by the way vezi ca cica mamele de baieti nu planje, asa zice mama mea. tu da cu spirtu si cu otetu pe la spatele la baiat …daca nu ii decat o simpla raceala si o sa ii treaca !

  13. Paula

    Da bre, da’ eu am baiat frumos ca o fetita (asa zice lumea pe strada), deci am voie sa plang. Oricum, gata, a trecut ce a fost mai greu. Febra nu mai e, doar un gatulet in pioneze. Trece si el.

  14. hauleo conita … saracu baiet… seamana cu mine. si mie imi zicea lumile pe strada ca sunt fetita si uite acu ce am ajuns … da las ca poate fitu are noroc !!! de fapt ..sanatate ii trebe ca norocu si -l face !

  15. Pingback: Nu am putut… « Minitu's WeBarlog

Lasă un răspuns

Tema: Adventure Journal de Contexture International.

