Cotidianuri


Ora 7:30 radioul părţii portugheze începe să cânte. Mă trezesc şoptesc printre dinţi ceva care ar trebui să sune cu „omoară drăcia aia „, ea nu înţelege vorbele dar pricepe mimica.

7:40. Cucuriguu măsii cu cine m-a pus să aleg tonul ăsta la telefon. Face cucurigu de 2 ori până apuc să îl pun pe Snooze. Care snooze este cea mai tare invenţie umană de până acu’.

7:50. Cucurigu încă odată, şi de data asta final. Ne ridicăm din pat, care cum poate, amorţiţi de căldură. Fiecare în treburile noastre, portugheza se îmbracă, eu pun de cafea şi prăjăsc neşte pită. Sau pâine că ei nu ştie ce e aia pită.

8:30. Partea portugheză pleacă la muncă. Partyyyyyy!!!!! Mă relaxez cu a doua ceaşcă de cafea.

Trec repede peste toate treburile gospodăreşti pe care le am de făcut. Şi ajungem …

15:00. Ies tiptil din casă. Şi ma bufneşte, drept în meclă. Nu căldura. Mirosul. Vecinul de la 1 are 3 câini. Pe scară miroase infiorător. Vecinii ssunt de părere că miroase a trandafiri. Ţin respiraţia de mână, şi cobor. Pe scări. Mie mi se pare infiorător de leneş să iau liftul de la 2 până jos, aşa că trec prin dreptul uşii vecinului cu câini. Mare greşeală. Jur că nu mai fac. Leneş să scrie pe mine, data viitoare merg cu liftul.

Ies din scară şi mă pufneşte dn nou. De data asta, căldura. Partea portugeză zise că e cu caniculă. Are dreptate. Caut umbra şi încerc să mă duc cu umbra cu tot la spermarket…

…futu-ţi paştele mătii cu câinii tăi cu tot, cu cine ţi-a dat ţie 3 câini să îi ai în apartament, jegosul, grasule, idiotule!

Am luat liftul că eram încărcat cu sacoşili. Da şi în lift se simte mirosul. De câine.

16:00. Am aranjat cumpărăturile. Trebuie să plec până la Camara Municipal de Lisboa. Să mă registrez cum că aş fi şi eu aci.

Că iaca am 7 luni. Nu-i bai că între timp am fost ieşit din Portugalia, aşa că e ok. Acum ştiu ce trebui să fac că am fost la CNAI. Oficiul de integrare a emigranţilor. Că eu am mai încercat odată să mă registrez. Da au zic că nu trebuie. Moştenirea latină îi face să fie şi ei un fel de români.

16:05. Cobor. Am staţia de autobuz în faţa blocului. Înjur printre dinţi. Ce dumnezei şi cristoşi şi-a luat nenea ăsta.

Vine autobuzul, taman la timp. Că erea prea cald. Cu autobuzul trebuie să respectaţi o singură regulă. NU MANCAŢI înainte.

Este caruselul caruselelor, mama şi tata lor, şi daca vrei să mergi la disneyland să te dai în tiribombe, mai bine vino la lisabona.

Că să explic. Ei, când au făcut oraşu ăsta acu … jde mii , sute , mii de ani, niciodată, dar niciodata, inginerii lor de urbanism, nu şi-au pus problema că la un moment dat o să fie autobuze aşa mari. Gândire limitată … zău aşa. Şi au pus oraşul pe 7 dealuri, şi au făcut neşte străduţe mici, curbate rău, care  urcă şi coboară, şi urcă şi coboară din nou. Şi urcă şi coboară.

Da nu-i bai. Că uite aşa nu dau bani pe tiribombe.

16:40. Ajung la Camara de Lisboa, care e un fel de primărie, şi întreb într-o portugheză aproximativă …ce fac. Adică nu ce fac , daca fac bine, ci ce fac ca să mă registrez.

Iau belet de la tonomat, belet care îmi zice al câtelea sunt la rând, şi mă pun pe aşteptat. Totodată şi pe bancă. Şi sed. Şi şed. Şi sed. Pe la 17 îmi vine rândul.

Mă duc. Hotărât. În engleză, pentru că portugheza nu e destulă.  Şi mi se explică cum că aş fi fost îndrumat greşit. Că nu acolo. Pei … fratele meu, de la centru de emigranţi mă trimise… da , da greşiră.

Noa. Pe la 17:30 ies afară. Lămurit. Clar. Moştenirea latină. Alte cozi, alte instituţii.  Ajuns în stradă am o reacţie de leşin. Nu ştiu dacă atât îmi e de cald, sau mă ia cu căldură când dau nas cu termometru. Care zice 37. Mă uit la ceas. 17:30. Mă uit la termometru. 37. Mă ia cu leşin din nou.

Mai abitir, caut umbra, şi merg încet …încet, pâş pâş spre casă.

Pâş pâş.

Futu-ţi dumnezeii mătii cu javrele tale cu tot … ah, ce de mănuşi aş face din ăştia !!!

Categorii: Uncategorized | 1 comentariu

Navigare în articol

Un gând despre „Cotidianuri

  1. Laura

    eu zic sa iti iei caine. 🙂

Lasă un răspuns

Tema: Adventure Journal de Contexture International.

