Moştenirea moştenirilor


Vă zisei în scrierea trecută cum că mai fac o încercare azi. încercare de a mă înregistra.

Deci. Am scris că nu’s la prima încercare, şi că data trecută ni s-a zis, la telefon, ce-i drept, cum că să o lăsăm baltă. Dar dacă nenea de la oficiosul de emigranţi ce sunt a zis că e uşor şi nu doare, am zis să fim ok.

NU-I.

Am ajuns azi ca o floare, la Camara de Amadora. Un fel de primărie. Intru şi întreb. Aci tre să vin când mă trimite nenea de la Camara de Lisabona? Aci. Surpiză. Gardianul parleşte o engleză deosebit de nu mă aşteptam de bună.

Mă îndrumă el cu cuvintele lui englezeşti, la etajul 1. unde … ghici ce ? tanti de la ghişeu, normal că nu parleşte nimic altceva în afară de portugheză. Bun, zic, ne-am dat dracu dracului. Acu să vezi comedie.

Scot portugheza de la naftalină, şi dă-i şi luptă. Şi la câtă luptă, după 5 minute încep să mă treacă transpiraţiile. Dupa tot atâtea minute, zice şi ea … ” ahhhhh … comprendi” . Adică … gata băiete, m-am prins.

Răspunsul a fost … păi … în ciuda operaţiilor repetate, pacientul a supravieţuit. Sau : operaţia reuşită. pacientul … mort.

Nu se poate, vă rugăm … următorul. Eu zic nu şi nu. şi bat din picior, şi mai am un pic şi îmi dau lăcrimile. Şi scot lanţul şi ma leg de ghişeu.

Se uită la mine … şi facem recapitulare. Pei … eşti rumun… sim … şi … nu dai cu sapa, nao , şi … nu eştudiezi … nao … pei nu se poate.

Eu înarmat cu portugheza şi cu răbdarea … zic doamna …uite aci tălică, pe gârtia asta ce mi-o dăduşi … zice aşa … :

1. Sub 3 luni … nada

2. Peste 3 luni … carte de identitate + declaraţie pe proprie răspundere că am cu ce mă întreţine.

Şi ea îmi zice  … NU.

Se mai chiorăşte la mine , la gârtie, la mine … la gârtie … blesteama în minte gardianul ce m-a trimis la ea … şi zice … eşpera.

Întră într-un birou , şi după freo 5 minute iese victorioasă, cu zâmbetul pe buze. Auzi …. băiete … da… ia zi tu la tanti … tu … număr …. zâmbeşte triumfător …. număr de contribuinte … ai ?

Pfoai , asta fuse fatality ca la mortal combat , jocul pe calculator. Normal că nu am, şi că nu mi-a zis nimeni. Pentru o secundă mă gândesc să mă prefac că ştiu ce e ăla. Prea târziu. Hoaşca m-a prins.

Şi frumuşel începe procesul de dat afară copil tâmpit, şi trimis să steie la cozi pe late instituţii. Noa.

Amu, eu mă înarmez cu răbdare şi merg napoi la CNAI. Oficiosul de emigranţi. Şi acolo să vezi răzbel. Că amu eu sunt hotărât să mă registrez. Şi dacă nu vor şi nu vor … merg la televiziune. Să mă fac vedetă la Portugalia Lusitanilor !

Aidi …ate logo !

Categorii: Uncategorized | Lasă un comentariu

Navigare în articol

Lasă un răspuns

Blog la WordPress.com. Tema: Adventure Journal de Contexture International.

