Odiseea moştenirii … partea … următoare.


Deci. Nu e frumos să începi cu deci, şi nici corect, dar… deci.

Am fost să îmi iau nenorocitul de Certificado de registro.  Am nevoie de acest nemernic de bucat de hârtie ca să fac oareşce cursuri.

Am luat numărul de „contribuinte”, şi imi trebuie ăst’ certificaat certificator de lucruri certe.

Am povestit cum sunt trimis de la unii la alţii de am început să mă simţesc precum o minge de ping pong. De la sef la junta, la camara la CNAI la camara, la finansaş la junta înapoi, ca să rezolv totul la Loja de cidadao.

La legea de la SEF ( serviciu de poliţie a emigranţilor …sau aşa ceva ) zice … situăţiunile următoare :

1. membru de  UE …

2. nemembru de UE.

Cazul 2 îl ştergem. Merem la cazul unu, pe care o să îl denumim foarte creativ, cazul … meu.

Dacă şezi mumos Bubico doar 3 luni … nada de nimic de niente. Dacă vrei să adăstezi mai mult de 3 luni … tre să merji la Camara ( primăria ) ariei de rezidenţă în care rezidenţeşti, în dinţi cu buletinul, paşaportul din dotare, şi cu o declaraţie PE PROPRIE RĂSPUNDERE că îţi poţi asigura cele necesare vieţuirii în mirobolanta lusitanie portugheză.

Atât. Nimic mai mult . Plăteşti 7 euro, iar ei ţi dau un Certificat de înregistrare.

Deşi legea zice aşa … mie tanti de la Camara de Amadora, îmi cere luna de pe cer şi stelele din el. Ce poetic sunt.

Cât scriu eu de zor … partea portugheză s-a înarmat cu telefonul, şi a purces la telefoane. Ba la unii ba la alţii. Lucru prin care noi am mai trecut odata … mai acu ceva luni.

Informaţii noi, pe care noi nu le-am primit atunci … ( şi care nici CNAI – Oficiosul de emiranţi nu le ştie … crec’ă mâine merg să le zic şi lor … )

Ca să obţii un cerfiticat din ăsta poţi face aşa :

1. Meri la sef şi il iei cum ştiu eu şi am zis mai sus.

2.Mergi la Camara, care îti cere atestat de nuş de care, ce se obţine de la Junta de freguesia ( asta nu sunt sigur ce e ), dar la Junta, trebuie să mergi cu 2 oameni care semneze că tu stai unde zici că stai, iar cei 2 oameni să fie înregistraţi în cartierul în care stai tu.

Ghiciţi ce variantă aleg eu … Partea nasoala … la sef e cu programări … de acum într-o lună.

Doar vă întreb… nu e aşa că sună cunoscut ? Birocraţia, administraţia dă stat, legi (deşi ) europene interpretate de care cum vrea … nu ? Ăştia sunt fraţii noştri. Gemeni chiar.

Dacă mai aveţi oleacă de răbdare … uite …

Româneasca DOINĂ

Doina este o o specie a liricii populare, specifică poporului român, în care sunt exprimate direct cele mai variate sentimente: dor, tristeţe, iubire, ură impotriva asupritorilor, înstrăinare, regret, etc.

Cuvintele „dor” şi „jale” nu se întâlnesc atât de des în folclorul altor culturi/popoare, însă există un corespondent în fiecare limbă, de exemplu englezescul „longing”, pentru „dor”, sau nemţescul „Sehnsucht”, iar cuvântul „jale”, în engleză fiind „dreariness” sau „grief”.

Portugheza FADO

Fado (cuvânt tradus în mod obişnuit ca destin sau soartă, conform cuvântului din latinăfatum) este numele unui gen muzical interpretativ şi melodic care a originat în Lisabona începutului secolului al 19-lea, dar foarte probabil are origini mult mai timpurii. Unii admiratori ai genului pretind că originile fado-ului reprezintă o combinare a ritmurilor sclavilor africani şi a muzicii tradiţionale portugheze, cu accente inflexionare minore, dar sesizabile, datorate muzicii arabemaurilor, respectiv a genului muzical brazilian modinha.

Fado este caracterizat prin melodii melancolice şi versuri tânguitoare, care se referă foarte frecvent la mare, la trecutul maritim glorios al lusitanilor şi/sau la viaţa săracilor. Acest gen muzical este de obicei asociat cu cuvântul portughez saudade, care descrie „tânjirea după ceva” sau „dorinţa puternică de ceva” (acest „ceva” fiind, de cele mai multe ori, intraductibil în cuvinte, dar probabil foarte aproape de semnificaţia cuvântului românesc dor).

noi …

ei …

Noa . Aci închei… că uite unde am ajuns.

Hai … la revedere ! Data viitoare vă spun cum am ajuns vedetă de televizor …că ăsta e următorul pas ! Le arăt eu ce înseamnă să ai OTVla tine acasă !!!Hai  rromânia … pportugalia !

Categorii: Uncategorized | 3 comentarii

Navigare în articol

3 gânduri despre „Odiseea moştenirii … partea … următoare.

  1. razvan c

    ma, da de ce nu te mariti ma? asa iei cetatenie si scapi de toate porcariile alea de acte

  2. Ai sa mori de ras. ca sa ne casatorim aici, avem nevoie de … ai ghicit … certificato de inregistrare !!! nu-i asa ca e amuzant ?

  3. razvan c

    yup

Lasă un răspuns

Blog la WordPress.com. Tema: Adventure Journal de Contexture International.

