I-a pus naiba…


…scuzaţi de naiba pus chiar aşa în titlu, să intre-n uniune.

Cei care mai aruncaţi pe aci câte un ochi ştiţi despre odisee lu’ Minitu’ în obţinerea legalităţii în mirifica Lusitanie.

Pentru cei care nu, facem o recapitulare.

1. În portugalia există o lege,  care reglementează accesul emigranţilor ce mi-s eu însumi, una singură pentru toţi.

2. Legea zice aşa : cetăţean european, peste 3 luni de stat în Portugalia, merge la SEF ( serviciu de emigranţi şi frontieră), sau la Camara (primăria) zonei unde habitează, împreună cu : Paşaportul, declaraţie pe propria răspundere cum că poate să se finanţeze pe el însuşi.În baza acestor 2 însuşiri se eliberează  „Certificado de registro” Atât.  Asta este singura lege care reglementează treaba asta, şi toate insituţiile abilitate să elibereze acest certificat trebuie să funcţioneze după această lege.

3. Mai demult, pe la începutul anului, am încercat noi să facem o treabă şi să fiu înscris şi eu cumva pe aci. Nu ştiam despre cum se face. Şi am căutat. Am dat noi peste câte o informaţie, peste alta, şi am sunat la SEF. SEF a zis … bre, dacă locuieşti na Amadora, Camara de acolo e abilitată să elibereze certificatul ăsta. Am sunat la camara, şi camara a zis … bre … tu lucrezi ? nu, eştudiezi ? nu… eşti căsătorit ? nu, că nu poci nici asta că-mi trebuie pârdalnicu’ de certificat…noa, atunci zise camara( a se reţine, instituţie portugheză ) nu-ţi bate capul, că nu are rost. Stai aşa, că nu te întreabă nimenea. Parol de onor. Şi am stat.

4. Apoi am descoperit că pentru a îmi creşte şansele găsirii unui loc de muncă, ar fi bine să purced la nişte cursuri pe aci. Am fost la cursurile alea, şî mi-au zis … bre … ca să faci aşa ceva ai nevoie de … certificat.

5. Am mers la consilerii emigranţilor, şi mi-a zis … du-te la camara de lisabona. Camara de lisabona a zis… du-te la camara de amadora. Am mers … şi mi-au zis …băăăăăă fiu’ ploii, du-te acasă. Nu munceşti nu eştudezi. Nu avem cum.

6. Am mers înapoi la consilierii emigranţilor. Au zis că ei nuştie ce să facă. Am mers napoi la camara de amadora, şi mi-au zis că au descoperit. Pot să iau certificatul de registro de la ei, dacă iau numero de contribuinte de la Loja de cidadao, şi atestado de rezidencia de la Junta de freguesia. Asta nu ştiu să zic ce e. Altă instituţie. Am mers la loja de cidadao, şi am ridicat numero de contribuinte. După cum zice şi numele … e de contribuit. Asta e simplu şi la ei.

7. Am mers la junta de freguesia, care a zis că atestatul de rezidentă, doar dacă iau indivizi, cu adresa pe buletin dar şi inscrişi pe listele de vot în ventaira( zona dn amadora) care să ateste că habitez acolo. La ei e altfel cu votu, şi listele de votanţi.

8. Am plecat de la junta de freguesia ca ce vroiau ei este idiotic de stupid. Am făcut programare la sef.

9. Azi am fost la sef. Am aflat cu stupoare, că programarea este doar pentru a putea ridica biletul pentru coada la care trebuie să stai. Am luat, la orele 9:45 AM, biletul cu numărul J 017. Era la J 003. La orele 14 am ajuns la ghişeu. Am simţit atâta românism în acea instituţie de numa numa. Numa numa nu mi-am luat un agheu să le dărâm coşmelia.

La orele 14, tanti de la ghişeu … a zis …da nu se poate. Camara e idioţi. Bine. Asta ştiam tanti. Nu, pe bune. Nu, pe bune şi noi. Staţi aşa. Păi legea zice… ştim ce zice că am memorat-o. Noa. Aşteptaţi.

La 14:30 ne-a pus la ghişeu cu şefa. Şefa ne-a dat legea în braţe şi a zis : dacă nu erai comunitar ( când citiţi comunitar nu va gândiţi la câini, ci la cetăţeni ai UE) era simplu. te rezolvam. Aşa, tre să te duci la camara, şi daca nu vor faci plângere. Pentru că în lege zice …dacă camara zonei unde stai are acest serviciu, nu poţi lua de la sef. 1 hârtie, 2 instituţii, reguli diferite. România … aaaaahhhh Portugalia am vrut să zic !

Deci … să fii cetăţean european în uniune, nu e nici  un fâs. Odiseea continuă ! viitorul sună bine !

P.S. Menţionez că Portugalia este din ce în ce mai aproape de inima mea. Şi de spate la fel de aproape.

Categorii: Uncategorized | Lasă un comentariu

Navigare în articol

Lasă un răspuns

Creează un sit web gratuit sau un blog la WordPress.com. Tema: Adventure Journal de Contexture International.

