La ‘otel !


Cathedral in Nampula, Mozambique

Cathedral in Nampula, Mozambique (Photo credit: Wikipedia)

Inainte de purcede la scris tre´sa mentionez faptul ca limba romana devine din ce in ce mai straina pentru mine. Zic asta pentru ca mi-am aruncat un ochi peste ultimul text si am descoperit asea … niste lipsuri sau plusuri … in litere, virgule, banalitati din astea !

Ziua 2 in minunatul oras nampulez, a constat in trezirea de dimineata si descoperirea unui hotel ! Aveam ca unice criterii si anume 2 :

– sa nu ne manance oarece ganganii in camera si …

– sa nu ne manance toate economiile de o viata sa stam la respectivul ´otel !

Pentru ca trebuie sa mentionez faptul ca in Nampula, ca de altfel peste tot in Mozambic, totul este scump. Fantastic de scump as zice eu. Am facut noi la un moment dat calculele si pe mancare pentru 2 persoane, pe luna plateam cam de 4 ori mai mult decat in Portugalia. Si netinand seama ca nu vorbim de aceeasi calitate a produselor, si nici de faptul de in medie mancam de 3 ori pe saptamana la restaurant. Doar pentru mancarea de acasa plateam de 4 ori mai mult !

Na, astea fiind si anume conditiile, ne spalam pe ochi cu oarece apa din oarece sticle, si plecam. Nu aveam internet, nu aveam, harta, nu aveam … de fapt singurul lucru pe care il aveam, daca se poate numi lucru era o dorinta imensa de a gasi un loc unde sa ne odihnim ca oamenii !

Vorbim de ziua 14.02, unde noi plecasem de acasa de pe 12, si nu prea am avut unde dormi !

Am luat nou din reperele cuvenite, ca nu cumva sa se intample rusinea sa nu stim unde sa ne intoarcem si am plecat cu gandul sa gasim oarece magazin unde se da harti !

Scurtand povestea va spui asa :

4 ore mai tarziu, cu o harta gasita la fantastica suma de 6 euro  … harta din 1997, complet nefolositoare, 3 litri de apa pierduti doar prin faptul ca stateam ( Februarie e vara la ei … ), niste vreo 5 km pe putin facuti pe jos, 5 hoteluri/moteluri/guesthouse-uri mai tarziu eram victoriosi!

Hotelul ales era chiar langa noi, dar din pricina bagajelor am ales sa ne chemam un taxiu´ ! Taxiurile la ei … cam ca prin anii´90 la noi. Haos organizare iar masinile lor oleaca mai catranite ca daciile noastre vechi … La toate astea adaugam o caldura infioratoare si niste miesme la fel de fantastice !

Sunam la asa zisa prietena, sa vina la hotel sa isi ia cheia si plecam ! Si asa s-au scurs, doamnelor si domnilor primele 48 de ore de Mozambic, fir’ar el sa fie de Mozambic.

‘Otelu´ fu´meserias,  in camera am gasit  decat o … un fel de lacusta si 2 gandaci. Am dat aerul conditionat la maxim ( din cauza de tantari, ca A/C-ul ii cam paralizeaza) si ne era frica de malarie. Ca noi am decis sa nu luam medicamentele anti malarie, care iti distrug sanatatea mai rau decat malaria ( parere personala).

Pana la o noua pofta de scris va urez ce imi doresc si mie !

Categorii: Mozambic | Etichete: , , , , , | Lasă un comentariu

Navigare în articol

Lasă un răspuns

Blog la WordPress.com. Tema: Adventure Journal de Contexture International.

